A kapcsolattartás módjai elektronikus ügyintézés során

1. Biztonságos kapcsolattartási cím

A Nógrád Megyei Kormányhivatal biztonságos kapcsolattartási címei az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (E-ügyintézési törvény) alapján az alábbi linken érhetőek el.

Nógrád Megyei Kormányhivatal hivatali kapu elérhetőségei

 

2. Űrlapok, elektronikusan indítható eljárások

Természetes személyek által elektronikusan indítható eljárások

Jogszabály alapján az ügyfél az elektronikus ügyintézéshez szükséges nyilatkozatokat, eljárási cselekményeket és egyéb kötelezettségeket választása szerint

  • a törvény eltérő rendelkezése hiányában valamennyi elektronikus ügyintézést biztosító szerv tekintetében - egységes, személyre szabott ügyintézési felületen (https://szuf.magyarorszag.hu/) vagy
  • ha az elektronikus ügyintézést biztosító szerv ilyet biztosít, úgy az elektronikus ügyintézést biztosító szerv által közzétett tájékoztatásban foglaltakank megfelelő elektronikus úton teljesítheti.

Ez azt jelenti, hogy az ügyfél eljárást elektronikusan csak a Hivatal által jelen tájékoztatóban megadott elektronikus módokon indíthat.

Természetes személyek az e-papír szolgáltatáson keresztül valamennyi ügytípusban kezdeményezhetnek eljárásokat a https://epapir.gov.hu/ oldalon keresztül 2018. január 1-től, kivétel a tájékoztató 3. pontjába tartozó ügyeket.

Az egyes eljárásokért fizetendő igazgatási szolgáltatási díjak banki utalással teljesíthetőek a Nógrád Megyei Kormányhivatal alábbi linken elérhető számlaszámaira.

A Nógrád Megyei Kormányhivatal bankszámla számai

Gazdálkodó szervezetek által elektronikusan indítható eljárások

Gazdálkodó szervezetek idegenforgalmi adóbevallásukat ÁNYK nyomtatványon, illetőleg egyéb ügyeiket cégkapun keresztül kezdeményezhetik 2018. január 1-től.

Az egyes eljárásokért fizetendő igazgatási szolgáltatási díjak banki utalással teljesíthetőek a Nógrád Megyei Kormányhivatal alábbi linken elérhető számlaszámaira.

A Nógrád Megyei Kormányhivatal bankszámla számai a fenti linken elérhetőek.

3. Elektronikus ügyintézési lehetőség kizártsága

  • Nincs helye elektronikus ügyintézésnek azon eljárási cselekmények esetében, ahol törvény, eredeti jogalkotó hatáskörben megalkotott kormányrendelet az ügyfél személyes megjelenését vagy meghatározott okiratok másként nem pótolható benyújtását kötelezővé teszi. Törvény, eredeti jogalkotó hatáskörben megalkotott kormányrendelet az elektronikus ügyintézés lehetőségét csak annyiban korlátozhatja, ha az eljárás során az ügyfél személyes jelenléte vagy valamely okiratok másként nem pótolható benyújtása elengedhetetlen.
  • Nincs helye elektronikus ügyintézésnek olyan eljárási cselekmény esetében, ahol ez nem értelmezhető.
  • Nincs helye elektronikus ügyintézésnek olyan eljárás vagy eljárási cselekmény esetében, ahol ezt nemzetközi szerződés vagy az Európai Unió általános hatályú, közvetlenül alkalmazandó kötelező jogi aktusa kizárja.
  • Nincs helye elektronikus ügyintézésnek olyan irat, okirat vagy más beadvány esetében, amely minősített adatot tartalmaz.

A fentiek alapján a Hivatalnál az alábbi ügytípusokban kizárt az elektronikus ügyintézés lehetősége.

  • apai elismerő nyilatkozat,
  • állampolgársági eskütétel,
  • bejegyzett élettársi kapcsolat ügye,
  • felmentés házasságkötés várakozási idő alól,
  • gyermek családnevére vonatkozó megállapítás,
  • halotti hazai anyakönyvi kivonat,
  • házasság hazai anyakönyvezése,
  • házasságkötés,
  • házasságkötés lemondása,
  • honosítás (ÁP eskü),
  • külföldi állampolgár házasságkötése,
  • névváltoztatás,
  • születési anyakönyvi bizonyítvány beszerzése,
  • születési hazai anyakönyvezés,
  • újbóli anyakönyvezés.

4.Elfogadható fájlformátumok

A Nógrád Megyei Kormányhivatal az elektronikus együttműködés során pdf. formátumú dokumentumokat fogad el.

5. Névtelen beadványok elektronikus benyújtásának módja

Közérdekű bejelentéseket, névtelen panaszokat a Hivatal az alábbi e-mail címen fogad:

hivatal{kukac}nograd.gov.hu

6. Elektronikus ügyintézés technikai biztosítása

A Nógrád Megyei Kormányhivatal magasabb biztonsági szintet nem követelhet meg mint a 2-es biztonsági szint.

7. Az ügyfél által üzemszünet, üzemzavar esetén követendő eljárásrend

A beadvány elektronikus úton történő benyújtását gátló, egy munkanapot meghaladó üzemszünet, üzemzavar esetén mind a természetes személy, mind a gazdálkodó szervezet ügyfél a hagyományos ügymenetnek megfelelően jogosult papír alapon benyújtani a beadványt és mellékleteit. Jogszabály alapján az elektronikus ügyintézés egy munkanapot meghaladó szünetelése esetén az elektronikus ügyintézést biztosító szerv köteles biztosítani az ügyfelek beadványainak elektronikus utat nem igénylő módon történő fogadását és feldolgozását, abban az esetben is, ha az adott eljárástípusokban a vonatkozó jogszabály alapján kizárólag elektronikus ügyintézésre van lehetőség.

A fentiek alkalmazandóak akkor is, ha az ügyfelet az eljárási cselekmény határidőben történő elvégzésében olyan tervezett technikai tevékenység vagy üzemzavar akadályozta, amely az általa igénybe vett szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatás (SZEÜSZ) vagy központi elektronikus ügyintézési szolgáltatás (KEÜSZ) használatát érintette.